• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Mijn Social Media Assistent

Mijn Social Media Assistent

  • Home
  • Diensten
    • Strategie
    • Adverteren
    • Content
    • SEO
  • Over ons
  • Reviews
  • Blog
  • Contact

Wat is Social Media?

Als je een ondernemer bent, dan heb je vast al wel eens een Social Media cursusje gevolgd. Of twee. Of drie. Vol bewondering heb je naar de dame in de online training geluisterd tot het je ging duizelen. Aan het eind van de workshop was je conclusie duidelijk: Ik moet onmiddellijk iets met Social Media gaan doen.

MAAR WAT IS SOCIAL MEDIA NU EIGENLIJK PRECIES?

ONLINE PLATFORMS

Wel eens een zeepkist gezien in een oude film? Je neemt een kistje mee naar een plein of een park, springt erop, en gaat uitgebreid je mening verkondigen. Een groep mensen verzamelt zich om je heen en gaat zich meteen bemoeien met alles wat je zegt. Van de een krijg je rotte eieren en tomaten naar je hoofd, maar anderen roepen Bravo en applaudisseren luid. Dit is een echt, Real Life platform. Social Media zijn precies een zelfde soort platforms, maar dan online. En waar in het echte leven je publiek na je praatje weer naar huis gaat, blijven je volgers in de online communities van de Social Media nog steeds je volgers. Je publiek weet je altijd weer te vinden.

IS MIJN WEBSITE OOK EEN PLATFORM?

Je denkt misschien: Maar deze interactie kan toch ook via mijn website? Iedereen kan via mijn contactformulier reageren op wat er op mijn site staat. Maar nee: mensen willen niet alleen interactie met jou, maar ook met anderen. Ze willen samen met anderen rotte eieren naar jou gooien of jou juist gezamenlijk toejuichen.

Maar dit kan toch ook via een forum op mijn site? zal je nu misschien denken. Hier heb je helemaal gelijk in. Dat zou uitstekend kunnen, en dat gebeurt ook al op de fansites van bekende artiesten. Het grootste probleem is hier om mensen naar je eigen forum te trekken. Mensen moeten naar het park willen gaan waar jouw zeepkist staat. Eén van die parken heet: Facebook. Een andere: Instagram. Maar vergeet ook LinkedIn en Pinterest niet, en zo zijn er nog veel meer.

HOE TE BEGINNEN

Ga eens met je communicatiemedewerker of jouw Social Media Assistent om de tafel zitten om te bepalen welk kanaal het beste bij jou en je bedrijf past. Zijn er bedrijven die op de jouwe lijken? Wat voor Social Media strategie volgen zij? Bekijk vervolgens hoeveel tijd en hoeveel budget jij hieraan wilt besteden. En wat wil je nu eigenlijk bereiken met jouw aanwezigheid op de online platforms?

WAT JE KAN DOEN MET SOCIAL MEDIA

Gewoon even een paar toepassingen op een rijtje:

  • branding (naamsbekendheid)
  • marketing campagnes
  • klantenservice / webcare
  • buzz creëren
  • volgers verzamelen
  • personeel zoeken

CONSISTENT ZIJN

Het is heel belangrijk om je Social Media kanalen voortdurend te monitoren, en om commentaren van je volgers onmiddellijk te beantwoorden. Anders ben je vaak  je volgers meteen weer kwijt, of creëer je juist slechte publiciteit. Maak tijd hiervoor vrij, of schakel een Social Media Assistent in.

Gerelateerde berichten

meta

Facebook verandert naam

Facebook heeft zijn naam veranderd in Meta. Dit betekent niet dat Facebook ophoudt te bestaan. Het betekent wel dat Facebook, Instagram en WhatsApp niet meer de belangrijkste projecten zijn van het bedrijf. De nummer 1 prioriteit van Meta is vanaf nu the metaverse – een nieuwe dimensie van het internet waarin je je helemaal onderdompelt,... [Lees verder]

Wat is SEO?

Stel je jezelf wel eens de vraag; wat is SEO? Waarom is SEO momenteel zo hot en waarom maken zoveel bedrijven gebruiken van SEO? Hieronder zullen we dit uitleggen. Wat is SEO? SEO betekent letterlijk ‘search engine optimisation’. Of in het Nederlands ‘zoekmachine optimalisatie’. SEO geeft aan  ‘hoe goed jouw website zichtbaar is in de zoekmachines?’.... [Lees verder]

Social Media Influencers

Het belangrijkste van Social Media is delen en zichtbaar zijn. Maar als je alleen maar deelt om jezelf te promoten en spullen te verkopen zul je weinig succes hebben. Niemand houdt daarvan. Toch moet je natuurlijk wél zichtbaar zijn. Onbekend maakt onbemind, nietwaar? Hoe kan je dan toch jezelf op de markt zetten, zonder dat... [Lees verder]

Primaire Sidebar

Zoek

Recent

link delen op instagram

Het delen van links bij je Instagram berichten is helaas niet zo simpel als je zou willen. Een link in je berichten is niet zomaar klikbaar. Je … [Lees verder ...] overJe link delen op Instagram

linkedin marketing

LinkedIn heeft in Nederland meer dan 6 miljoen gebruikers. Logisch dus, dat je met LinkedIn-marketing veel mensen kunt bereiken. Maar zit jouw … [Lees verder ...] overLinkedIn Marketing in 2022

Google analytics stopt

'Let op! Het gebruik van Google Analytics is binnenkort mogelijk niet meer toegestaan.' Dit is de waarschuwing die op de website van de … [Lees verder ...] overHet einde van Google Analytics?

Contact

    (This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.)

    Privacy verklaring

    Algemene voorwaarden

    © Mijn Social Media Assistent