• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Mijn Social Media Assistent

Mijn Social Media Assistent

  • Home
  • Diensten
    • Strategie
    • Adverteren
    • Social Media
    • SEO
    • Content Creation Shoot
    • Online Bedrijfsanalyse
  • Over ons
  • Inlfuencers & UGC Creators
  • Reviews
  • Blog
  • Contact
  • Stages

Facebook verandert naam

meta

Facebook heeft zijn naam veranderd in Meta. Dit betekent niet dat Facebook ophoudt te bestaan. Het betekent wel dat Facebook, Instagram en WhatsApp niet meer de belangrijkste projecten zijn van het bedrijf. De nummer 1 prioriteit van Meta is vanaf nu the metaverse – een nieuwe dimensie van het internet waarin je je helemaal onderdompelt, in plaats van alleen maar naar een scherm te kijken.

HET METAVERSUM

In zijn bijna anderhalf uur durende presentatie vertelt Mark Zuckerberg ons over het metaversum – een samentrekking van ‘meta’ en ‘universum’. Dit metaversum is ‘de volgende stap van het internet‘, een totaalervaring waarbij je niet meer als buitenstaander naar een scherm kijkt, maar virtueel aanwezig bent in de ruimte waar de actie plaatsvindt. Hierdoor kan je het internet bijna lijfelijk beleven. Ook kunnen objecten uit die virtuele wereld naar de fysieke wereld gebracht worden voor het creëren van een augmented reality.

EEN SOCIAAL NETWERK

Door Facebook hebben we geleerd om verbindingen aan te gaan met mensen die zich heel ergens anders bevinden: vrienden en familieleden, maar ook mensen die je leert kennen omdat ze gemeenschappelijke interesses hebben. Met hen discussieer je en deel je foto’s en video’s.

Meta brengt deze gedeelde ervaringen naar een hoger plan en maakt ze superrealistisch. Het voelt alsof je echt in de ervaring aanwezig bent, samen met je Meta-vrienden en collega’s. Verbinding maken is en blijft het belangrijkste voor het nieuwe bedrijf.

DE VERSCHILLENDE REALITEITEN

Als je 15 jaar geleden iemand op straat in zijn eentje zag praten, dacht je dat er een steekje bij hem of haar los zat. Nu is het normaal: iemand is aan het telefoneren met een oortje in. Over 10 jaar zien we iemand in zijn eentje rondrennen over een plein, omdat hij een partijtje voetbal speelt met een virtuele voetbal en virtuele Meta-vrienden vanuit de hele wereld.

Virtual reality (VR)
Je komt in de virtual reality met de Quest, een headset met sensoren en andere microtechnologie. In de virtual reality word je weergegeven als een heel avatar, die je zelf ontwerpt. Deze avatars zijn zo realistisch, dat ze bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar het filmpje van Mark Zuckerberg: wanneer zien we de echte Mark en wanneer zijn avatar? In de 3D-virtuele wereld zijn de avatars natuurlijk nog veel realistischer dan wanneer je ze van een scherm bekijkt.

Augmented reality (AR)
In de augmented reality verrijken we de fysieke werkelijkheid met hologrammen. Zet bijvoorbeeld je hele huis vol met planten die je nooit water hoeft te geven, of laat informatie verschijnen op een huis dat je te koop ziet staan.

Mixed reality
In het filmpje zien we een man op terrasje in de fysieke werkelijkheid een potje schaken met een virtueel schaakspel en een virtuele (echte) vriend. Dit is een goed voorbeeld van mixed reality, dat goed laat zien dat het grondbeginsel van Meta nog steeds draait om het verbinden van mensen.

META VOOR ONDERNEMERS

Twintig jaar geleden had slechts een enkele ondernemer een eigen website, maar tegenwoordig is het echt geen optie meer om geen website te hebben. Klanten nemen je dan niet serieus. Zo zal het ook gaan met Meta.

Meta geeft je een mogelijkheid om je klanten een totaalbeleving te geven, zoals:

  • een kapsalon waar mensen hun avatar verschillende kapsels laten uitproberen
  • een luxe restaurant waar mensen kunnen eten en drinken zonder een grammetje aan te komen
  • een kledingwinkel waar je avatar kleding kan passen of waar je virtuele kleding kunt ‘downloaden’ om thuis te passen
  • een rondleiding door een huis of kantoor
  • een consult in een chique praktijkruimte

De technologische ontwikkelingen zijn nog niet zo ver dat alles al mogelijk is, maar software en hardware zijn volop in ontwikkeling. Het is duidelijk dat Meta ons veel nieuwe mogelijkheden en businessmodellen biedt, die nu nog niet eens duidelijk zijn.

Denk erover na wat jij met Meta wilt, zodat je er klaar voor bent als het zover is. Wil je een eigen winkel of schoonheidssalon of wil je er alleen op adverteren? Ik vind het allemaal superinteressant, dus bel me voor een brainstorm!

Gerelateerde berichten

Social media strategie

Stappen van een goede social media strategie

Een slimme social media strategie vergroot je niet alleen je bereik, maar verhoogt de betrokkenheid en loyaliteit van je publiek.

Facebook en Instagram tijdelijk offline

Facebook en Insta tijdelijk offline?

Moederbedrijf Meta dreigt Facebook en Instagram tijdelijk offline te halen in de EU. Hoe dan? En waarom? Lees hier meer.

link delen op instagram

Je link delen op Instagram

Je link op Instagram delen kan alleen in je bio. Gelukkig zijn er ook nog een paar andere oplossingen, lees hier welke.

Primaire Sidebar

Zoek

Recent

Social media strategie

Een social media strategie is essentieel voor bedrijven die hun online aanwezigheid willen vergroten. Door een slimme social media strategie toe te … [Lees verder ...] overStappen van een goede social media strategie

Online marketing tools

Als online marketing & social media agency gebruiken we veel tools die super handig zijn! Een aantal van deze pareltjes gebruiken we elke dag, … [Lees verder ...] overHandige online marketing tools

Het is tegenwoordig niet meer weg te denken: TikTok is hot, hot, hot! Dit social media platform is zelfs niet alleen populair voor privégebruik, maar … [Lees verder ...] overTikTok = Marketing

Contact

    (This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.)

    Privacy verklaring

    Algemene voorwaarden

    © Mijn Social Media Assistent

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest