Marketing- en salesstrategieën zijn de laatste decennia voorgoed veranderd. Bijna alles gebeurt tegenwoordig online, waardoor kleine en middelgrote bedrijven zich steeds beter in de markt kunnen zetten. Wil je hier ook graag van profiteren? Zoek dan de online marketing hulp die bij jou en je bedrijf past.

MARKETING OP SOCIAL MEDIA

Op social media presenteer je je producten, diensten en mensen. Je laat zien waar je merk voor staat. Zo kunnen je volgers zich identiferen en verbinden met je merk. Maak vooral niet te vaak en opvallend reclame voor jezelf. Niemand houdt ervan om steeds gepusht te worden om iets te kopen. Zorg dat je ook wat te geven hebt aan je volgers. De bekende 80–20–regel is een goed online marketing hulpmiddel: in 80% van je berichten moet je iets geven (informatie, amusement, een mooie foto), terwijl je in 20% van je berichten reclame voor jezelf mag maken.

Dit soort marketing wordt ook wel contentmarketing genoemd. Plaats hiervoor regelmatig goede content, zoals:

  • een mooie foto van een product
  • een link naar een uitgebreid artikel
  • een live Q&A
  • een leuke quiz
  • een prijsvraag
  • een interview met een klant
  • een grappig filmpje

Natuurlijk plaats je op TikTok andere content dan op LinkedIn of op Instagram. Bedenk dat je niet op elk platform aanwezig hoeft te zijn. Een professionele online marketing hulp zal daarom eerst bekijken op welke platforms jouw doelgroep zich bevindt.

GOOGLE ADS

Je Google Ads komen boven- en onderaan het scherm te staan als een potentiële klant iets zoekt op het internet. Als hij op de gesponsorde link klikt, vindt hij extact wat hij zoekt – tenminste, als je de zoektermen, de doelgroepbepaling en de copywriting goed voor elkaar hebt. Al deze puzzelstukjes moeten exact kloppen, want anders is het weggegooid geld. Online advertenties maken is echt vakwerk, vandaar dat steeds meer copywriters en marketeers zich specialiseren in hulp bij online marketing.

ACHTER DE SCHERMEN

Een groot deel van online marketing vindt achter de schermen plaats. De meeste social media en Google Ads maken het heel inzichtelijk om online marketingonderzoek te doen onder je volgers en je concurrenten.

Je krijgt inzicht in het gedrag van je doelgroep en je kan rapporten samenstellen voor het signaleren en bepalen van:

  • trends
  • analyses
  • strategieën

IS DIT ALLES?

Natuurlijk zijn er nog nieuwsbrieven, klantenservice, klachtenafhandeling en alles wat je bedenken kan, zoals bijvoorbeeld een doneeractie voor een goed doel. Een professional die online marketing hulp biedt, zal samen met jou kijken wat bij jou en je bedrijf past en aan de hand hiervan een strategie uitstippelen die je exposure, nieuwe leads en klanten oplevert.

Bel Kim of stuur een appje om te horen wat haar ideeën zijn!

Copyright © 2021 Mijn Social Media Assistent