Marketing- en salesstrategieën zijn de laatste decennia voorgoed veranderd. Bijna alles gebeurt tegenwoordig online, waardoor kleine en middelgrote bedrijven zich steeds beter in de markt kunnen zetten. Wil je hier ook graag van profiteren? Zoek dan de online marketing hulp die bij jou en je bedrijf past.
SOCIAL MEDIA MARKETING
Eén van de onderdelen van online marketing is social media marketing. Op social media presenteer je je producten, diensten en mensen. Je laat zien waar je merk voor staat. Zo kunnen je volgers zich identificeren en verbinden met je merk. Dit is natuurlijk cruciaal voor je naamsbekendheid.
Wees wel voorzichtig dat je niet alleen maar jouw bedrijf of product promoot. Niemand houdt ervan om steeds gepusht te worden om iets te kopen. Dat zorgt ervoor dat jouw volgers je weer gaan ontvolgen. Zorg daarom voor een balans in informatieve, entertainende en commerciële posts. De bekende 80–20–regel is een goed online marketing hulpmiddel: in 80% van je berichten moet je iets geven (informatie, amusement, een mooie foto), terwijl je in 20% van je berichten reclame voor jezelf mag maken.
Social content
De posts die je plaatst op jouw social media kanalen behoren tot de categorie contentmarketing. Het is belangrijk dat je regelmatig en inhoudelijke interessante content plaatst. Diversiteit in soorten posts is ook belangrijk. Denk dan aan content als:
- een mooie foto van een product
- een link naar een relevant artikel
- reviews
- een prijsvraag
- een interview met een klant
- een grappig filmpje
- bedrijfsvideo
Social Media Strategie
Uiteraard plaats je op TikTok andere content dan op LinkedIn of op Pinterest. Maar de post die je op Instagram plaatst past waarschijnlijk ook prima op jouw Facebookpagina. Voor elk bedrijf geldt een andere social media strategie. Zo hoef je wellicht in jouw vakgebied niet op elk platform aanwezig en actief te zijn. Voor sommige producten of diensten is zelfs maar 1 social media kanaal interessant. Een professionele online marketing hulp zal daarom eerst bekijken op welke platforms jouw doelgroep zich bevindt en waar het dus goed is om actief te zijn. Op die manier heb je straks een duidelijke social media strategie die gaat zorgen voor duidelijkheid en als het goed is de beste resultaten.
Adverteren op social media
Veel bedrijven hebben vaak nog niet voldoende bereik met hun organische posts op hun social media kanalen. In dat geval is het goed om te adverteren op de social media platformen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Het mooie daarvan is dat je heel gericht kunt targeten op jouw doelgroep waardoor je zeker weet wie jouw advertentie te zien krijgt. Door de statistieken van de social media kanalen ben je in staat om de campagnes steeds verder te optimaliseren zodat je de beste ROI kan behalen. Het adverteren is dan dus ook een cruciaal onderdeel van een social media strategie.
GOOGLE MARKETING
Veel bedrijven zoeken ook online marketing hulp als het gaat om de online vindbaarheid van hun website in Google. Dat is namelijk ook een vak apart. Je kan met SEO jouwe website optimaliseren voor de zoekmachines. Lees hier meer over SEO.
Google ads
Je kan ook adverteren op Google om zo de gerichte zoeker naar jouw website te halen. Google Ads komen boven- en onderaan het scherm te staan als een bezoeker iets zoekt op het internet. Als hij op de gesponsorde link klikt, vindt hij exact wat hij zoekt – tenminste, als je de zoektermen, de doelgroepbepaling en de copywriting goed voor elkaar hebt. Al deze puzzelstukjes moeten exact kloppen, want anders is het weggegooid geld. Online advertenties maken is echt vakwerk, vandaar dat het verstandig is om online marketing hulp te zoeken.
ONLINE MARKETING HULP…..IS DIT ALLES?
Natuurlijk zijn er nog nieuwsbrieven, emailmarketing, landingspagina’s en online marketing funnels. Een professional die online marketing hulp biedt, zal samen met jou kijken wat bij jou en je bedrijf past en aan de hand hiervan een strategie uitstippelen die je exposure, nieuwe leads en klanten oplevert.
Nieuwsgierig wat wij voor jou kunnen betekenen? Stuur ons een appje of berichtje (zie de contact melding rechts). Wij vertellen je eerlijk welke onderdelen wel of niet interessant voor jouw bedrijf zijn en waar je als eerste de focus op zou moeten leggen voor de snelste resultaten.