• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Mijn Social Media Assistent

Mijn Social Media Assistent

  • Home
  • Diensten
    • Strategie
    • Adverteren
    • Social Media
    • SEO
  • Over ons
  • Reviews
  • Blog
  • Contact
  • Stages

Adverteren met Google Ads

adverteren met google ads

Adverteren met Google advertenties is een goede manier om je bedrijf meer bekendheid te geven, om nieuwe klanten te vinden en om meer omzet te behalen.

Een goede advertentie bij Google Search leidt tot meer conversies en meer inzicht. Lees hier de grondbeginselen van een Google advertentie, zodat je begrijpt wat de stappen zijn die jij of je marketeer moet volgen.

WAT ZIJN GOOGLE ADVERTENTIES?

Google Ads kent meerdere campagnetypes:

  • Zoek
  • Display
  • Video
  • Shopping
  • App

Elk van deze campagnetypes is bestemd voor een ander doel en/of publiek. In dit artikel kijken we naar de Google Search Ads: zoekadvertenties die worden weergegeven boven, onder en naast de zoekresultaten op de SERP (Search Engine Result Page = zoekresultatenpagina) van Google en op Google partnersites.

Je Google Search Ad wordt getoond aan mensen die een bepaalde zoekterm hebben ingetypt die overeenkomt met jouw product of dienst, zodat de kans dat ze op je advertentie klikken heel erg groot is.

EEN GOEDE GOOGLE SEARCH ADVERTENTIE MAKEN

Je advertentie moet aan een aantal voorwaarden voldoen om een goed resultaat te boeken. Je advertentie moet bijvoorbeeld de aandacht trekken en aan de juiste mensen getoond worden. De volgende stappen zijn stuk-voor-stuk belangrijk:

1. Bepaal je advertentiedoel

Het is belangrijk om eerst vast te stellen wat je wilt bereiken met je advertentiecampagne. De volgende advertentiedoelen zijn het meest geschikt voor een zoekcampagne:

  • Leads genereren. Trek nieuwe klanten aan, die je later kan benaderen met een aanbod.
  • Bereik vergroten. Genereer meer websitebezoeken door regelmatig blogs, artikelen of foto’s online te zetten.
  • Product of service onder de aandacht brengen. Geef de bezoeker een voorproefje van wat je in huis hebt. Dit wordt veel gedaan bij re-targeting; het opnieuw benaderen van mensen die al interesse hebben getoond in jouw product of dienst.

Als je een ander doel hebt, zoals het vergroten van je naamsbekendheid of het promoten van je app, kan je beter kiezen voor een ander soort campagne. In dit geval wordt dat een display-campagne (een mooie banner bijvoorbeeld) of een app-campagne. Als je meerdere advertentiedoelen hebt, kan je beter afzonderlijke campagnes maken.

2. Bepaal je doelgroep

Met behulp van de data van Google kan jij je doelgroep exact benaderen. Maak deze groep zo specifiek mogelijk om het beste resultaat te boeken. Een aantal selectiecriteria zijn: woonplaats, leeftijd, taal en zoekgeschiedenis. Maak een of meerdere audiences aan om deze groep te re-targeten of om bij te stellen voor een volgende campagne.

3. Bepaal je zoekwoorden

In het dashboard van Google Ads krijg je suggesties voor zoekwoorden. Selecteer de zoekwoorden die het beste overeenkomen met wat jij te bieden hebt. Je wilt niet dat iemand die op je advertentie klikt teleurgesteld is, omdat jij iets anders biedt. Zo’n klik kost alleen maar geld en levert niets op.

4. Maak een goede advertentietekst

De tekst van je advertentie moet de bezoeker aansporen om erop te klikken. Zorg er daarom voor dat elk woord telt en zet een duidelijke button op je advertentie voor de gewenste actie.
Zo’n actie is bijvoorbeeld:

  • bellen om een afspraak te maken
  • een blog lezen op je website
  • gegevens achterlaten voor het downloaden van een e-boek

5. Bieden en budget

De zoekresultatenpagina van Google is een marktplaats voor de advertenties. Bij elke zoekopdracht worden er advertenties geveild en de hoogste bieder komt op de beste plek te staan. Bedenk goed wat je uit wilt geven voor een klik. Een lead voor een huis mag natuurlijk meer kosten dan een lead voor een fiets. In je dashboard geef je aan hoeveel je uit wilt geven en wat je maximale budget is.

6. Lanceer je campagne

Het beste is om lang van te voren in te plannen wanneer je een advertentiecampagne wil lanceren, zodat je je doelgroep kunt targeten op het juiste moment.

7. Analyseer de resultaten

Na afloop van je campagne bekijk je de resultaten. Google Ads biedt hiervoor tientallen rapportages. Hier zie je bijvoorbeeld hoe effectief je zoekwoorden en je targeting waren, zodat je ervan leert voor je volgende campagne.

HET GOOGLE ADS DASHBOARD

Maak een Google Ads-account aan om een campagne te plannen en op te starten. Doe het zelf als je het leuk vindt en er tijd voor hebt, of bel Kim op 06 3008 1519 als je dit werk liever uitbesteedt.

Gerelateerde berichten

Facebook en Instagram tijdelijk offline

Facebook en Insta tijdelijk offline?

Moederbedrijf Meta dreigt Facebook en Instagram tijdelijk offline te halen in de EU. Hoe dan? En waarom? Lees hier meer.

link delen op instagram

Je link delen op Instagram

Je link op Instagram delen kan alleen in je bio. Gelukkig zijn er ook nog een paar andere oplossingen, lees hier welke.

Google analytics stopt

Het einde van Google Analytics?

Wat is er aan de hand met Google Analytics? Overal zien en horen we verontrustende berichten. Wij zijn er even ingedoken. Lees er hier alles over.

Primaire Sidebar

Zoek

Recent

Gebruik jij Pinterest al voor jouw onderneming? Als jouw doelgroep zich daar bevindt dan kan Pinterest niet missen in jouw social media strategie! … [Lees verder ...] overThat’s Pinteresting

meer bereik op instagram

Wordt jij ook soms gillend gek van dat algoritme van Instagram? Waar je vroeger met gemak veel bereik had is het nu soms te triest voor woorden. … [Lees verder ...] overHoe krijg je meer bereik op Instagram?

Facebook en Instagram tijdelijk offline

Moederbedrijf Meta dreigt Facebook en Instagram tijdelijk offline te halen in de EU. De reden hiervoor is de beslissing van de Ierse Data Protection … [Lees verder ...] overFacebook en Insta tijdelijk offline?

Contact

    (This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.)

    Privacy verklaring

    Algemene voorwaarden

    © Mijn Social Media Assistent

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest