Zo zonde dat er nog zoveel ondernemers nog geen Twitter gebruiken!

Veel ondernemers steken nog steeds hun kop in het zand als het gaat om Social Media. Als je kijkt naar de bedrijven die Twitter gebruiken dan is dat echt nog zo weinig.  En dat is ongelooflijk zonde! Je start een nieuw bedrijf of je wilt je bestaande bedrijf nieuw leven inblazen. Het mag duidelijk zijn dat je direct zoveel mogelijk aandacht wilt genereren, je hebt immers klanten nodig. En juist hiervoor kan je Twitter gebruiken.

Social Media

Maar hoe doe je dit? Naast een professionele website zijn promotiemiddelen zoals Twitter gebruiken ook mega belangrijk! Maar hoe zorg je nu dat je direct een grote doelgroep aanspreekt? Juist, door de inzet van social media. Twitter (en Facebook) zijn tegenwoordig zeer interessant voor bedrijven. Het is een middel wat zelfs de grote bedrijven inzetten om de aandacht van (potentiële) klanten te trekken.

Twitter gebruiken als klantenservice

Twitter wordt ook gebruikt om mensen snel te hulp te kunnen schieten bij problemen of klachten. We leven in een maatschappij waarbij alles direct of snel geregeld moet worden, dus het liefst zien we onze vraag direct beantwoord. Door Twitter te gebruiken kan je jouw  klant direct te woord staan. Tegelijkertijd zorg je voor een persoonlijk tintje door nieuwe klanten welkom te heten op je pagina, potentiële klanten te retweeten of tips te geven via social media.

Besteed aandacht aan je klanten door Twitter te gebruiken

Je kunt Twitter gebruiken door zelfs een hele campagne op te zetten om je klanten tevreden te houden of nieuwe klanten te werven. Zo zijn er vaste klanten die erg tevreden zijn met de diensten van je bedrijf, biedt deze mensen dan via Twitter een leuke korting of biedt een ander kleinigheidje aan. Zo laat je je klanten merken dat ze gewaardeerd worden. Houd een lijst bij met klantgegevens, zodat je deze klanten op maat kunt bedienen. Je zult merken dat klanten het waarderen als ze ‘aandacht’ krijgen. Klanten vinden het fijn om interessante dingen op je twitterpagina te lezen, maar ze willen ook zeker dat er naar ze wordt geluisterd. Vergeet dit beangrijke aspect daarom ook niet!

Blijf onderzoeken wat je klanten willen

Tevens is het essentieel om als bedrijf onderzoek te doen naar de wensen en behoeften van de doelgroep. Vindt de doelgroep het fijn om elke dag een video aan te klikken op twitter of ontvangen ze liever nuttige tips? Door hier extra onderzoek naar te doen, kun je klanten aanbieden wat ze willen en vooral zorgen dat ze geïnteresseerd blijven in je bedrijf en niet overlopen naar de concurrent. Zorg voor afwisseling op je social media en vergeet vooral niet om af en toe een dosis humor op de pagina toe te voegen. Er wordt immers al genoeg serieuze informatie gedeeld via Twitter. Zoals je leest is Twitter en social media over het algemeen in de huidige maatschappij onmisbaar voor bedrijven.

Mijn Social Media Assistent helpt bedrijven met hun Social Media

Heb je geen tijd om je bezig te houden met social media, maar vind je wel dat je bedrijf dit nodig heeft? Neem dan contact met ons op zodat wij hiermee kunnen helpen of een passend advies kunnen geven. Wij kunnen dit proces van begin tot eind opzetten. Wij kunnen social media opzetten voor een startend bedrijf, maar ook zorgen voor wat upgrades en extra aandacht genereren voor bestaande social mediapagina’s. Wij weten hoe je ( potentiële ) klanten kan boeien in de Social Media en helpen je graag een groter klanten bestand te realiseren!