Je hebt een goedlopend bedrijf, maar toch ben je op zoek naar iets extra’s. Het aanspreken van een nieuwe, potentiële doelgroep of het up to date houden van je vaste klanten is een goede optie. Hoe ga je dit aanpakken?  Social media is hier natuurlijk uitermate geschikt voor. Je denkt dan al snel aan Facebook en Twitter, maar heb je ook weleens gedacht aan Pinterest?

Waarom is Pinterest zo interessant voor bedrijven?

Je hebt een prikbord op je pagina waar je afbeeldingen op kunt plaatsen, bijvoorbeeld van het aanbod/producten van je bedrijf of interessante afbeeldingen die je wilt ‘pinnen’ (delen) van andere Pinterest gebruikers.

Zodra mensen jouw pins boeiend en interessant vinden kunnen ze dit dus re-pinnen naar hun eigen prikbord of zelfs uitprinten. Vrienden van deze mensen kunnen het gedeelde artikel dan weer bekijken en ‘pinnen’ naar hun eigen pagina.

Hoe meer re-pins, hoe groter je bereik!

Als mensen afbeeldingen van je pagina pinnen, bereik je dus direct een grote doelgroep.  Mochten mensen de afbeeldingen van jouw pagina pinnen, dan kunnen ze via een link onder deze afbeelding ook direct worden doorgestuurd naar de website van je bedrijf. Zo sla je twee vliegen in één klap; je aanbod wordt online gedeeld en potentiële geïnteresseerden komen direct terecht op je website.

Wij geven hieronder wat (zakelijke) Pinterest tips, waarmee je aan de slag kan om een professionele en zakelijke Pinterest pagina aan te maken.

Gebruik aantrekkelijke afbeeldingen
Als je een pin plaatst moet je wel een goede foto gebruiken met een hoge resolutie. Je wilt immers dat de mensen gecharmeerd zullen zijn van jouw pin zodat ze hem gaan re-pinnen en delen met hun bekenden. Een slechte kwaliteit afbeelding is dus absoluut geen optie!

Gebruik keywords

Om makkelijk gevonden te kunnen worden, is het raadzaam om in de omschrijvingen onder de afbeeldingen gebruik te maken van zoektermen, ook wel keywords genoemd. Kijk eens bij andere pins in het genre van jouw pin. Welke keywords gebruiken zij?

Pin je blogbericht met lees meer en je website url

Net zoals Mijn Social Media Assistent is het slim om je blogberichten te pinnen op Pinterest. Dit doe je door een plaatje van je blog te pinnen met in de omschrijving de eerste alinea met een “meer lezen” vermelding met daarachter de url van je website pagina waar je blog op te vinden is. Op die manier trek je meer bezoekers naar jouw website.

Plaats interessante info

Tevens is het slim om niet alleen maar afbeeldingen te ‘repinnen’ van pagina’s van andere gebruikers, maar voor de afwisseling ook zelf informatie te vermelden op je pagina.

Blijf overzichtelijk & zorg voor een aantrekkelijke pagina

Zorg voor een overzichtelijke pagina met leuke informatie, zodat veel mensen geïnteresseerd zijn en blijven in jouw Pinterest pagina. Het is goed om van tevoren na te denken over de uitstraling die je op je pagina wilt creëren om de kans zo groot mogelijk te maken om potentiële klanten te lokken.

Hulp nodig?

Weet je niet zo goed wat voor informatie je wilt vermelden op je Pinterest pagina, of hoe je dit op moet zetten? Vraag ons dan om advies. Wij kunnen een pagina voor je opstarten en in onderling overleg beslissen wat voor interessante informatie er op de pagina moet worden gezet. Tevens kunnen we beslissen hoe vaak we informatie gaan plaatsen en wat de beste onderwerpen zijn om zoveel mogelijk ‘Pinteresters’ naar je pagina te trekken.