Een beeld zegt meer dan 100 woorden. Dit is een bekend spreekwoord, en natuurlijk zit daar heel veel waarheid in. Iemand kan wel zeggen: Piet is een aardige man, maar als je vervolgens een filmpje ziet waarop hij grimast, en waarop zijn ogen niet meelachen, dan heb jij je conclusie allang getrokken: Piet is geen aardige man.

YOUTUBE ALS SOCIAL MEDIA KANAAL

Ik weet het nog goed: ik stuurde een vriendin een link van een van de allereerste filmpjes die ooit gemaakt zijn: een zwart-wit filmpje gemaakt door Edison himself, behalve uitvinder ook hobbyfilmer.

Wat meteen opviel: de authenticiteit van zowel het gefilmde als van de toeschouwer. Dit was ECHT!

Deze site is een pareltje, mailde de vriendin terug. We hadden YouTube ontdekt, dat al gauw de hele wereld veroverde. Er zijn tegenwoordig miljarden mensen die nooit meer TV kijken; ze hebben YouTube – veel beter!

VIRAL MARKETING MET YOUTUBE

Wanneer een post, tweet of filmpje zich als een virus over het internet verspreid, wordt het Viral Marketing genoemd. Niets ter wereld kan meer ontsnappen aan de boodschap. Je hoeft maar online te komen of je ziet de boodschap voorbijkomen.

Het is natuurlijk volkomen ten onrechte dat bovenstaand filmpje nooit viral is gegaan, maar met andere is dat wel gebeurd.

EEN BRILJANT OMGEDACHTE CAMPAGNE

Een artiest is niet alleen een artiest omdat hij bijvoorbeeld goed kan zingen. Een artiest is pas een échte artiest als hij ook creatief kan denken. Stromae, de ster van onze zuiderburen, heeft al een wereldhit op zijn naam staan als hij ’s nachts een keer honger krijgt en bij een benzinestation iets gaat eten. Wanneer hij in zijn auto zit wordt hij lastig gevallen. Zijn belagers vallen hem aan om het feit dat hij – als wereldster – in zo’n goedkoop Fiatje rijdt. De gênante video verschijnt de volgende dag op YouTube.

Tot Stromae’s verbazing krijgt deze video al snel veel meer hits dan zijn eigen creatieve projecten. Zijn fans vinden het blijkbaar leuk om hem in beschamende situaties te zien. Daarom zwalkt hij in zijn volgende video als een dronkaard over straat. Met verborgen camera’s wordt hij, maar ook zijn publiek, gefilmd. Publiek dat hem ook filmt en video’s daarvan online zet. De rest is geschiedenis. 116 Miljoen hits, en een tournee door de Verenigde Staten.

EEN YOUTUBE MARKETING CAMPAGNE

Het is natuurlijk nooit te voorspellen of een video viral gaat, maar het begint in elk geval met een mooi filmpje. Mijn Social Media Assistent kan je helpen met diverse soorten video’s. We maken van alles, van een animatie video tot een heuse bedrijfsvideo. Nadat we een video hebben gemaakt stippelen wij een vervolgens een strategie uit om de video op de juiste manieren onder de aandacht te brengen.

EEN VOORSTELVIDEO OP JE WEBSITE

Mensen hebben het misschien al eens tegen je gezegd: zet een leuk filmpje op je site om jezelf voor te stellen. Niet met de bedoeling dat je voorstelrondje viral gaat, maar gewoon met het idee dat je klanten je beter kunnen leren kennen. Want: een bewegend beeld zegt meer dan 1000 woorden! Ook hierbij helpt Mijn Social Media Assistent je uiteraard! Van het schrijven van een script tot aan het werkelijke opnemen zelf. Neem gerust eens contact op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *